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  1. Omnia 9

    A Ben : J'installe une petit studio avec 3 à 4 micros reliés à une console de mixage et j'envoie le signal à la station par un faisceau hertzien. Le retour antenne pour les interviewés et le journaliste se fait depuis un tuner FM relié à un ampli de distribution pour les casques.
  2. Omnia 9

    Merci à Damien et Ben pour vos réponses.
  3. Omnia 9

    Merci pour ta réponse Damien. Ce temps de latence est vraiment une gène pour le retour studio durant un reportage. Le mieux est encore de tester en vrai grandeur un Omnia 9. Quelqu'un l'a -t-il déjà exploité dans ces conditions de reportage ?
  4. Omnia 9

    Bonjour, Je souhaiterai connaître le temps de latence sur la sortie MPX de l'Omnia 9. Ci-dessous p 148 du manuel user, chap 23. In order to properly compensate for the additional delay, it is necessary to determine the exact amount of latency introduced. Omnia.9 provides the necessary tools to accurately measure and adjust this. ♦♦ To monitor the proper patch point, navigate to Monitor Outputs > Speaker Output (or Headphone Output) > Patch Point > FM > Miscellaneous > Insert Null. This can also be accomplished via the Client Audio feature of NfRemote. This patch point takes the audio routed through the “Pre-final L/R” output, adds the amount of compensation delay as set by the Insert Delay control, subtracts it from whatever is routed through the currently selected Input Source, and outputs the (hopefully!) nulled result. Start by listening to either “Blips (Null)” or “Noise (Null)” (“Noise” is arguably the easier of the two methods) and adjust the delay control while listening for the comb filtering effect. Once you have achieved the perfect (or near perfect) null, change the Insert Mode to “On” to route on-air audio through the insert loop. The “Insert Null” patch point remains active and adjustments can be made “live” if desired. Merci
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